Bra att veta

Kvalité och miljö

Vi är kvalitetsdiplomerade enligt Preventums system Qulan som fokuserar på Socialstyrelsens föreskrifter för kvalitetssäkring i vården. Vårt kvalitetsarbete uppdateras löpande samt vid genomgång minst en gång per år. Detta arbete avspeglas i verksamheten i våra rutiner och genom vår kontinuerliga strävan att förbättra och utveckla oss på alla plan.

Kliniken är miljödiplomerad enligt Borås Kommuns miljöpolicy och normer sen 1995.

Sena återbud och uteblivanden

För att minska kostnaden för uteblivande och sena återbud ber vi dig ta del av våra villkor:

Om du behöver ändra din tid vill vi att du ringer 48 timmar innan. Om du gör det har vi chansen att kunna hjälpa en annan patient på den avbokade tiden.

Sena återbud eller uteblivande debiteras.

Avgiften beror på att vissa patienter inte kommer på sina avtalade tider. Vi vill inte att detta ska drabba de patienter som kommer på sina tider. Därav denna avgift. Det finns givetvis undantag till denna regel.

Akuta besvär

Under vår normala arbetstid försöker vi alltid att i möjligaste mån erbjuda akutbehandling samma dag.

Om vi av någon anledning inte är på mottagningen p.g.a utbildning, helger eller semester hänvisar vi till:

Jourhavande tandläkare:

Alla dagar:
010-441 95 55 för vidare hänvisning

Kostnader

Vi lämnar gärna kostnadsförslag på planerade behandlingar. Ibland ändras dock förutsättningarna i en planerad behandling och därmed också kostnaden, men då informerar vi Dig alltid om detta.

Betalning
Normalt sker betalning direkt vid varje behandlingstillfälle kontant eller med betalkort eller Swisch. Efter överrenskommelse kan bankgiro användas.

Avbetalningsplaner erbjuds via Entercard. Upp till 12 månader räntefritt.

Fråga vår receptionist Susanne för vidare information om detta.